CITAT (Överbölingen @ 27-11-2010, 14:15)

Njae, förlorare är nog inte motparten. Bara av en annan uppfattning. Och som du säger leder det till vidareutveckling, förhoppningsvis till flers nytta och glädje. Tyvärr så är politiken fruktansvärt stelbent. De fleta är prestigesnobbar. Reaktionära så att det ryker om det. Igår är igår och idag är idag. Det är få politiker som vågar stödja på tidens ben och gör de det så får de fan för det. Politiker skall leva i nuet. I förhållande till utveckling och ekonomi. De må ha grejat hur bra saker som helst men det var då det. Jag högaktar Maud Olfsson och kärnkraften och KDs tankeskifte. Det är bara i Indien det finns heliga kor och de har oxfilet de också. Så jag rekommenderar ett totalutnyttjande av tillgångar

.
Glömde att i en bra förhandling så blir merparten nöjd och då har man enats om en kompromiss. I en förhandling handlar det ju om att byta tankar kring idéer, visioner och möjligheter och försöka enas om en lösning.
Intressant uppfattning
Undrar om du inte blandar ihop det demokratiska systemet, som både är långsamt och omständigt och i viss mån kanske även reaktionärt eftersom förändringar tar tid, med personliga egenskaper hos enskilda politiker?
Nu har jag ju inte på långa vägar träffat alla politiker så jag vågar uttala mig om deras personligheter men de få jag träffat stämmer iaf inte överens med din beskrivning.
Heliga kor finns det gott om i svensk politik - ingen har hittills vågat säga det mest förbjudna - evig tillväxt är en omöjlighet på en begränsad planet
Väntar med spänning på vem den modige blir
Redigerat av Gunilla T: 27-11-2010, 15:02