Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför är grönsaker kontroversiellt?, Trodde det var ett ofarligt ämne
          Christa
          Inlägg 27-11-2010, 12:56
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Jag hade lovat mig själv att inte starta fler kontroversiella trådar eftersom jag blir stressad när jag blir missförstådd.

När jag startade tråden där jag ställde frågan om varför grönsaker är bra för hälsan så hade jag ingen aning om att det skulle vara kontroversiellt.

Det ingår ju i alla kostkoncept som florerar just nu.

Det skulle var intressant att få veta varför ämnet tycks vara så kontroversiellt.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 13:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det var väl knappast grönsaker i sig som var kontroversiellt utan mer att åsikterna gick isär om grönsaker är så nödvändigt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christa
          Inlägg 27-11-2010, 21:31
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 13:12) *
          Det var väl knappast grönsaker i sig som var kontroversiellt utan mer att åsikterna gick isär om grönsaker är så nödvändigt.

Jag får ändå mer och mer intrycket att grönsaker och motion är kontroversiella ämnen.

Min fråga gällde ju vad som är bra med grönsaker och inte om de är nödvändiga eller inte.

Om jag hade frågat vad som är bra med bilbälte eller krockkudde så hade nog atmosfären varit en annan.

Jag fick ju i och för sig många sakliga svar men jag fick intrycket att du ville platta till mig snarare än att dela med dig av dina egna tankar.

När jag frågade vad du trodde var orsaken till att dietisterna förordar grönsaker så svarade du att "det har jag också alltid undrat".

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 27-11-2010, 22:24
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Christa @ 27-11-2010, 21:31) *
          Jag får ändå mer och mer intrycket att grönsaker och motion är kontroversiella ämnen.

Min fråga gällde ju vad som är bra med grönsaker och inte om de är nödvändiga eller inte.

Om jag hade frågat vad som är bra med bilbälte eller krockkudde så hade nog atmosfären varit en annan.

Jag fick ju i och för sig många sakliga svar men jag fick intrycket att du ville platta till mig snarare än att dela med dig av dina egna tankar.

När jag frågade vad du trodde var orsaken till att dietisterna förordar grönsaker så svarade du att "det har jag också alltid undrat".

Synd att du tog mina svar på det sättet. Vad var det för fel på mitt svar? Jag undrar ju varför dietisterna förordar som dom gör. Det är inte alltid dom har rätt och dom sitter ofta kvar i gammalt och har lite svårt att ta till sig nya rön. Jag litar inte på dietister helt enkelt. Att sen inte mina svar passar dig kan jag ju faktiskt inte rå för. Jag har ofta märkt att du är missnöjd med de svar du får i trådar du startar men sällan vill dela med dig av dina egna åsikter. Ämnena är ofta intressanta men din reaktion på svaren passar dig tyvärr sällan.

Jag tycker att jämförelsen med bilbälten och krockkuddar är konstig.

Redigerat av *Stintan*: 27-11-2010, 22:26

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 28-11-2010, 07:17
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 27-11-2010, 22:24) *
          Synd att du tog mina svar på det sättet. Vad var det för fel på mitt svar? Jag undrar ju varför dietisterna förordar som dom gör. Det är inte alltid dom har rätt och dom sitter ofta kvar i gammalt och har lite svårt att ta till sig nya rön. Jag litar inte på dietister helt enkelt. Att sen inte mina svar passar dig kan jag ju faktiskt inte rå för. Jag har ofta märkt att du är missnöjd med de svar du får i trådar du startar men sällan vill dela med dig av dina egna åsikter. Ämnena är ofta intressanta men din reaktion på svaren passar dig tyvärr sällan.

Jag tycker att jämförelsen med bilbälten och krockkuddar är konstig.

Så länge du håller dig till sakfrågan så har jag inget emot dina svar.

Du har en tendens att alltid söka polemik och när jag i en tidigare tråd försökte göra dig uppmärksam på det och sa att du var aggressiv så svarade du bara att du inte var någon hund.

Du har skrivit så elaka och personliga saker ibland så jag har deppat i flera dagar. Skilj på sak och person och behandla andra som du själv vill bli behandlad så är jag nöjd.

Att alla inte tycker eller tänker som jag har jag inga problem med.

Redigerat av Christa: 28-11-2010, 07:24

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-11-2010, 09:21
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Christa @ 28-11-2010, 07:17) *
          Så länge du håller dig till sakfrågan så har jag inget emot dina svar.

Du har en tendens att alltid söka polemik och när jag i en tidigare tråd försökte göra dig uppmärksam på det och sa att du var aggressiv så svarade du bara att du inte var någon hund.

Du har skrivit så elaka och personliga saker ibland så jag har deppat i flera dagar. Skilj på sak och person och behandla andra som du själv vill bli behandlad så är jag nöjd.

Att alla inte tycker eller tänker som jag har jag inga problem med.

Att inte kunna skilja på sak och person är det uppenbarligen inte bara jag som har svårt för ibland. Jo Christa du har faktiskt problem med att alla inte tänker och tycker som du. Synd att du tar det jag skriver som elakt för det är fortfarande inte min avsikt när jag skriver. Ibland klagar du för att du lägger ner tid och ork men det gör ju alla andra också och det kan ibland vara ganska frustrerande när du inte själv svarar på frågor som ställs till dig. Får man inga svar på det man undrar så blir det ju ganska döfött att diskutera. Vitsen är ju att man bollar tankar och åsikter fram och tillbaka inte att dom bara kommer från ett håll.

PS. Vad var det för fel på mitt svar "det har jag också alltid undrat"?

Redigerat av *Stintan*: 28-11-2010, 09:23

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 28-11-2010, 09:40
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 28-11-2010, 09:21) *
          Att inte kunna skilja på sak och person är det uppenbarligen inte bara jag som har svårt för ibland. Jo Christa du har faktiskt problem med att alla inte tänker och tycker som du. Synd att du tar det jag skriver som elakt för det är fortfarande inte min avsikt när jag skriver. Ibland klagar du för att du lägger ner tid och ork men det gör ju alla andra också och det kan ibland vara ganska frustrerande när du inte själv svarar på frågor som ställs till dig. Får man inga svar på det man undrar så blir det ju ganska döfött att diskutera. Vitsen är ju att man bollar tankar och åsikter fram och tillbaka inte att dom bara kommer från ett håll.

PS. Vad var det för fel på mitt svar "det har jag också alltid undrat"?

Tycker du att det är svar på min fråga? Jag undrade ju vad du trodde.

När jag skrev i tråden att "vi har uppenbarligen kommunikationsproblem" så svarade du "det får stå för dig". Tycker du att det är konstruktivt svar som ger uttryck för en vilja att lösa problemet?

Jag tycker det var ganska ohövligt. Jag tog på mig halva ansvaret för att vi inte nådde fram till varandra i diskussionen och du svarar bara "det får stå för dig". Vad ville du uppnå med det?

CITAT (Gita @ 27-11-2010, 21:51) *
          Tycker inte att det var ämnet som sådant som var kontroversiellt snarare din reaktion på de svar du fick.
          Förstår egentligen inte vad du ville med tråden, i allafall ville du inte höra något som helst som motsa dina i mitt tycke ganska löst grundade teorier
          Gita

Jag förklarade det när jag startade tråden. Vad var det du inte förstod?

Redigerat av Christa: 28-11-2010, 10:34

Citera
          Gita
          Inlägg 28-11-2010, 13:09
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Christa @ 28-11-2010, 09:40) *
          Tycker du att det är svar på min fråga? Jag undrade ju vad du trodde.

När jag skrev i tråden att "vi har uppenbarligen kommunikationsproblem" så svarade du "det får stå för dig". Tycker du att det är konstruktivt svar som ger uttryck för en vilja att lösa problemet?

Jag tycker det var ganska ohövligt. Jag tog på mig halva ansvaret för att vi inte nådde fram till varandra i diskussionen och du svarar bara "det får stå för dig". Vad ville du uppnå med det?
          Jag förklarade det när jag startade tråden. Vad var det du inte förstod?

Jag förstod mycket väl vad du sa i trådstarten nämligen att du ville veta vad vi andra tyckte i en specifik fråga, det jag inte förstår är din reaktion på svaren du fick. Du är ju egentligen int ett dugg intresserad av vad någon tycker om det inte bekräftar dina redan färdiga åsikter. I stället beklagar du dig över hur mycket tid, kraft och energi du lagt ner på detta och att några trots detta har oförskämdheten att ha andra åsikter än du.
          Gita
          P.s Vill bara tillägga att om det var någon som förstörde "Grönsakstråden" så var det inte Stintan eller någon annan, det var i allra högsta grad du själv D.s

Redigerat av Gita: 28-11-2010, 13:11

Citera
          Christa
          Inlägg 28-11-2010, 14:46
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Gita @ 28-11-2010, 13:09) *
          Jag förstod mycket väl vad du sa i trådstarten nämligen att du ville veta vad vi andra tyckte i en specifik fråga, det jag inte förstår är din reaktion på svaren du fick. Du är ju egentligen int ett dugg intresserad av vad någon tycker om det inte bekräftar dina redan färdiga åsikter. I stället beklagar du dig över hur mycket tid, kraft och energi du lagt ner på detta och att några trots detta har oförskämdheten att ha andra åsikter än du.
          Gita
          P.s Vill bara tillägga att om det var någon som förstörde "Grönsakstråden" så var det inte Stintan eller någon annan, det var i allra högsta grad du själv D.s

Ok, jag kan ge dig delvis rätt. Jag började bemöta frågor som inte hade med frågan i tråden att göra och det trasslar lätt till det. Det var dumt att göra det. Jag skulle ha upprepat mitt syfte med tråden istället.

Citera

Inlägg i den här tråden
          Christa   Varför är grönsaker kontroversiellt?   27-11-2010, 12:56
          *Stintan*   Tycker du att det är svar på min fråga? Jag undrad...   28-11-2010, 11:56
          Christa   Ja det är absolut ett svar på din fråga. dvs att j...   28-11-2010, 12:56
          *Stintan*   Om du hela tiden missförstår mig och påstår att ja...   28-11-2010, 13:54
          Gita   Tycker inte att det var ämnet som sådant som var k...   27-11-2010, 21:51
          abbbe   Och sen var frågan varför grönsaker är så kontrove...   28-11-2010, 20:51
          *Stintan*   Som sagt så ser jag inget kontroversiellt alls i g...   28-11-2010, 22:12
          Elisabeth-Västkustkolonisten   Inte jag heller. Men ställer man en fråga, så måst...   29-11-2010, 06:35
          Christa   När jag ställde frågan om varför grönsaker är kont...   29-11-2010, 12:48
          *Stintan*   När jag ställde frågan om varför grönsaker är kont...   29-11-2010, 13:59
          Christa   Kanske för att du i stort sett bara vill diskutera...   29-11-2010, 14:05
          Anma   Konstigt - en annan gång klagade flera på att jag ...   29-11-2010, 14:08
          *Stintan*   Konstigt - en annan gång klagade flera på att jag ...   29-11-2010, 14:18
          xlxl67   När jag ställde frågan om varför grönsaker är kont...   29-11-2010, 14:06
          abbbe   När jag ställde frågan om varför grönsaker är kont...   29-11-2010, 23:06
          Gita   Men det är ju för att odlaiterna är feta och i ohä...   30-11-2010, 06:25
          Christa   Jo men visst, självklart! Att jag inte tänkte ...   30-11-2010, 13:25
          Gossen Ruda   Det är inte alla som är så lyckligt lottade som du...   30-11-2010, 13:49
          officinalis   Men det är ju för att odlaiterna är feta och i ohä...   06-12-2010, 13:28
          Biggan_   Haha, jag tror faktiskt att det kan ligga någontin...   06-12-2010, 13:32
          xlxl67   Jag hade lovat mig själv att inte starta fler kont...   29-11-2010, 13:34
          Christa   "varför grönsaker är bra för hälsan?" Ja...   29-11-2010, 13:56
          Anki på Öland   Min fråga i grönsakstråden gällde vad folk som int...   29-11-2010, 14:39
          Christa   Jag förstår inte riktigt varför du tycker frågan v...   29-11-2010, 15:05
          Gossen Ruda   När jag ställde frågan om varför grönsaker är kont...   29-11-2010, 15:59

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 20:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon