CITAT (Christa @ 29-11-2010, 12:48)

När jag ställde frågan om varför grönsaker är kontroversiellt så var det för att jag fått intrycket att så fort jag startar en tråd om grönsaker, kost eller motion så ger det upphov till suckar och ilska.
Nu har ni ju chansen att tala om varför men inte ett knyst om det så jag vet fortfarande inte varför en del går igång så på ämnet och en del suckar. Vad är det som är så jobbigt?
Jag vill inte göra någon illa så jag vill verkligen veta.
För övrigt kan man väl strunta i trådar som man inte gillar. Dom trådar som inte intresserar mig öppnar jag inte ens.
Svaret är nog som jag skrev att det finns så mga olika varianter på vad som är nyttigt, vilken mängd, vem som äter, erfarenheter etc...
Kanske passar det inte att ifrågasätta svar för mycket på sådana här komplexa frågor? Jag menar folk har kört sin grej i 30-40 år och mår bra och alla använder grönsaker olika...Därför kan det anses som kontroversiellt?!
Själv tycker jag dina frågor är intressanta. Inget mig emot om det kommer upp 10 nya frågor i timman på småprat. Kul att diskutera helt enkelt och fram för allt mkt av läsvärde blir det