CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-11-2010, 15:33)

Silos jag fattar inte mycket av det du skriver. Jag är troende, jag är katolik sen barnsben. Kanske inte den bästa enligt påven ( även om han kommer från mina hemtrakter...) men jag tror.
Om man har en äkta tro inom sig, så pratar man inte så som du gör. Det luktar sekt långväga.
Ingen blir sjuk eller förlorar sjulpenning p.g.a. att dom inte tror. Det där med satan och hellvete går inte hem hos mig.
Bra att du får rullator om du har svårt att gå. Men hur kann man ha 4 eller 5 hundar om man har problem att gå?
Jag har alltid haft hundar så länge jag bodde i hus. Skulle gärna har nu en med men jag kann inte gå ut med den, altså får det vara. Alltid när det är Skitväder så säger gubben, det vore väl roligt nu Elisabet att gå ut med hund?????
Elisabeth
Det är nog så att jag ej ha äkta tro inom mig...men Gud vet det och kommer endag tala om det för mig!
Jag menar att när satan ser att en människa har Jesus i sitt hjärta så kan den onde göra så att människan blir av med sjukpenning,blir arbetslös etc...jag har i alla fall läst om det!
Och dessutom VARENDA gång som jag börjat återigen läsa min Bibel så visst har satan anfallit mig på alla sätt och vis....sen vet jag inte hur det är för andra människor så klartr...jag borde skriva helt och hållet inifrån mig om sådana här saker! Och jag hoppas innerligt att det inte finns helvete!!!! För dit önskar jag ingen enda människa!!!!
Vad det gäller hundar så tog jag emot dem då jag mådde bra i kroppen.Min son kommer varenda dag och rastar hundarna flera ggr.dagligen,men jag vill även rasta dem själv,men under de senaste veckorna har jag knappt kunnat göra det
När jag får min rullator kommer det att bli lättare för mig,eftersom jag kan sätta mig när det gör riktigt ont.
Jag avliva inte mina hundar för att jag har värk,DET vore fruktansvärt ju!!! Och mina hundar kommer ut,få all den vården som de behöver (de har också krämpor)massor av kärlek,mat,mediciner....bättre kan de inte ha det!!!!
CITAT (*Stintan* @ 30-11-2010, 15:40)

Så här skrev du i ett inlägg:
"Nej och åter nej!!!
Bibeln är skriven av människor och Gud gav dessa människor inspiration till att skriva dessa biblens böcker,DET tror jag fullt och fast på!
Jag blir nu uppriktig ledsen och mycket sorgsen för din skull!
Var säker på att du kommer får en fruktansvärd chock när du lämnat ditt liv bakom dig och står och möter Jesus och Han säger till dig:jag känner dig inte och DÅ kommer du även komma ihåg mina ord här!
Jag hoppas innerligt att du vill söka dig dig till Jesus och jag ber för dig!"
Detta kallar jag för att pracka på så ja det gör du när du talar om för andra vad dom ska tro. Din tro kanske är rätt för dig men låt andra välja själva om dom vill tro något eller inte alls.
Det går jättebra att gå ut med hund/ar och rullator!
Tack snälla Stintan för ditt svar! Jag skall försöka bättra mig för det måste jag om jag skall påstå att jag är en sann troende!