CITAT (gnon49 @ 03-12-2010, 18:49)

Annonsen såg ju bra ut, och även bilen. Men har säljaren tigit om kylproblem o obetalda försäkringar så borde han bli anmäld. Men privatköp är ofta svåra att häva. Obetalda försäkringar på bilen kan kosta skjortan så kolla upp det. har för mig att det kostar för varje dag bilen är oförsäkrad. Men bilen ser ju fin ut så är det bara läckage i kylsystemet så fungerar bilen säkert i många år ännu.
Jag tror iof. sig att det inte är nå´t större fel på bilen mer än kylarläckaget men jag blev så förb... när jag fick kravbrev från trafikförsäkringsföreningen. Skickade ett sms till säljaren och fick senare ett hotfullt telefonsamtal där han hotade med att komma och hämta bilen mm. och jag hade INTE vare sig hotat eller sagt något otillbörligt i mitt meddelande mer än att jag tyckte han farit med falska uppgifter. Fick tex. åka till en specialfirma för att få loss hjulbultarna på höger framhjul och efter vissa efterforskningar visade det sig att bilen hade haft tre ägare innan och inte två som det stod i annonsen, i stort sett är jag ändå nöjd med bilaffären men det skall bli spännande att se vad reparationen av utrinnande kylarvätska kommer att kosta.
Vill man veta vem som de facto äger en bil om den är i trafik kan man skicka ett sms med reg.numret till bilregistret: tel: 72503
Sedan kan man också kolla på:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/E-tjanster/ för att få fram ytterligare uppgifter.
Har varit så upprörd efter telefonsamtalet ikväll att jag inte kunde koncentrera mig på "På spåret" som är ett av mina favoritprogram.
Redigerat av malcolm: 03-12-2010, 22:28