CITAT (theseraphim @ 06-12-2010, 17:23)

Jag tror tyvärr att man som cyklist kan få tänka om på vintern om det råder riktigt vinterväglag och snöröjningen inte är klar eller kan röja alla cykelbanor, det innebär ju inte att man kan räkna med att bilisterna ska anpassa sig till detta då oftast även de många gånger får vägar som blir både hala och mycket smalare. Att han skällde på dig kanske du skulle sett som omtanke;-)
Ja du har nog helt rätt där, men jag har gjort det till en sport att cykla oavsätt vad det är för väder istort sätt, och där av ligger lite av njutningen åxå, att klä sig rätt och cykla i vilket väder som helst, jag vet att det låter knäppt, men så är det,föra vintern så hadde jag en knäskada som hindrade mej att cykla några längre stäckor och turerna blev inte varje dag,jag kände mej som en knarkare dvs är istort sätt beroende av att sätta mej på cykeln, och löppträna är inte min "grej" i går så tog jag en tuff tur med högt tempo bland stockholms södra förorter och då va det inte moddigt utan förorterna lämnade jag bakom mej i ett bra tempo, när jag då kom hem så kände jag en enorm lycka. Men åter igen jag inser att du har rätt, och att jag måste ändra mitt sätt att cykla på vintern.
CITAT (malcolm @ 06-12-2010, 17:39)

Cykelvägen/gångvägen till Orlången brukar vara plogad. men varför är det så viktigt att cykla till varje pris...? Finns ju andra motionsformer och jag som bilist skulle inte vilja köra på någon som cyklat omkull i halkan.
Jag cyklade huddinge till fruängen fram och tillbaka,vägen som jag cyklade på var häradsvägen, straxs före utsälje kom jag i konfligt med bilistern.