|
Min videokamera som jag köpte förra vintern var också ett dåligt köp. Den verkade bra i början: Jag tog över en timmes film på rådjuren vid min matplats, och fick filmen sparad på DVD i fullt godkänd kvalitet. På våren och sommaren fortsatte jag att filma djur och natur här omkring, men när jag skulle få den filmen sparad på DVD blev det mycket sämre kvalitet. Ett nytt försök gjordes - lika dåligt. Ett tredje försök - bättre än de första, men fortfarande klart sämre än vinterfilmen. Jag började på en tredje film, med koll på alla inställningar, för att testa igen - det gick tydligen inte att få bättre kvalitet. På fotoaffärens TV såg det bra ut, men inte hemma. Jag gav kameran tillbaka till fotoaffären och fick en del av pengarna tillbaka. Med min nya stillbildskamera jag köpte i somras har det varit tvärtom. Jag nästan tappade lusten i början när jag hade fått ett dåligt exemplar, men när jag fick bytt den mot en fullt fungerande har den varit väldigt bra. Likaså är jag väldigt nöjd med mitt supertele (80-400) som jag köpte i samma veva.
Olle
|