Jag är övertygad om att det bästa är att få influensa ibland, utom för de allvarligaste riskgrupperna förstås. Influensan bygger upp vårt immunförsvar så att nästa gång vi får influensa så blir vi inte lika mycket sjuka även om det är en annan typ av influensa. Det var ju därför som de under 30 förväntades drabbas värst eftersom de inte haft någon allvarlig influensa tidigare. Om alla vaccinerade sig varje år så finns det snart ingen kvar som har ett eget immunförsvar. Vaccineringen gör ju ingen immun, eller delvis immun, på långa vägar lika länge som en influensa gör. Vad skulle hända den dagen inget vaccin finns och ingen har ett eget immunförsvar kvar? Av de utomstående experter som WHO kallade in för att rådgöra om vaccineringen så hade samtliga experter kopplingar till de företag som framställde/sålde vaccin. Fast den branchen ska ju också leva. Det genererar arbetstillfällen och ju mer de anställda i branchen tjänar desto mer konsumerar de. Det gynnar väl BNP också kan jag tänka. (Fast jag såg hellre att de arbetstillfällena kom inom äldreomsorgen tex).
Det pratas om att det kvicksilvret som ingår ska vara i så liten mängd att det är försumbart, men man glömmer att tala om att det kvicksilvret är i en oerhört mycket giftigare form än vanligt kvicksilver. Från väldigt många håll så hävdas att vaccinering av olika slag har en koppling till autism även om det inte är oomtvistat. Man har ju fått en stor ökning av sömnsjuka bland de barn som vaccinerades, så stor ökning att man stoppat vaccineringen i Finland.
Även om man skyddar sig själv med vaccinering så kan man ju ändå vara smittspridare även om smittan inte sprids med nysningar i samma omfattning.
Jag är inte emot all vaccinering, men allmän vaccinering mot influensa tycker jag är hysteriskt.
Finns det några siffror på hur många i Sverige som dog av influensa utav dem som inte vaccinerat sig och som inte tillhörde någon riskgrupp?
|