CITAT (Malvia @ 09-12-2010, 16:27)

Nu handlar tråden om dig solis och dina studier, men..........
Det som fler har skrivit om JV, ska du tänka på.
Min dotter jobbar på en skola och där går flera barn från JV. De firar inga högtider eller födelsedagar odyl.
Nu inför jul så är det mycket de avstår att ej deltaga i.
När hon berättade om sin graviditet så frågande en flicka (10 år) om hon var gift. Svaret var nej.
Dan efter kom flickan och undrade om inte min dotter hade funderat på abort!
FY FAN säger jag om hjärntvättade barn.
Fy säger jag med!!!
Det har börjat luta åt det hållet att jag inte kommer att tillåta JV komma hit!Hur skall jag kunna veta vilka de är?
Så tänker jag så här:om inte Gud ta emot mig utan att jag studerat Bibeln så får det vara och ändå kommer jag att fortsätta med att tro på Gud!
Varför skall jag alltid göra saker och ting svårt för mig själv och kasta bort mitt liv på allt som jag inte i själva verket behöver!?!
Jag har börjat misstänka att det är vi människor som har förvrängt så gott som allting med tron på Gud....
CITAT (fuchsian @ 09-12-2010, 13:36)

Silos,
Att finna svaren och leva med Gud räcker det med att du älskar Gud i ditt hjärta och av hela din själ, älska din nästa som Gud älskar oss alla.
Det hjälper inte att söka runt i hela världen för att finna Gud utan att inse att du varje dag ser gudomligheten i ansiktet, ty det gudomliga finns inom oss alla.
Detta är den sanna kärlekens bud som inte är några lagar om fasta eller ritualer eller offer eller böcker.
Hur enkel är inte Guds sanna vilja!Den finns inom dig, du behöver inte leta utan ha tillit och tro till Guds kärlek i din vardag för du har den inom dig själv.

Fuchsian...
Ja Fuchsian,du har så rätt så....Jesus finns i mitt hjärta...(hoppas jag i alla fall)