Har själv varit inneboende, hyrde ett rum när jag läste i Umeå. Det var hutlöst dyrt och man fick inte använda telefonen, annars var det bra. Hon hade gjort en "fredad zon" med draperi för vardagsrummet (med tv:n) där bara hon och hennes son fick vistas. Det fanns två badrum vilket nog är en stor fördel. Sen får man tänka igenom konkret hur man vill göra med städning, disk osv. Vi inneboende fick var sin hylla i kylskåpet och diskade vår egen disk. Utöver städningen av det egna rummet turades vi om att städa badrum, hall osv., minns inte om det fanns ett schema. Har man tur kan det bli väldigt trevligt, jag har mycket trevliga minnen av den tiden och är fortfarande kompis med den som hyrde rummet bredvid mig. Man kunde alltid gå ner till köket, göra en kopp te och prata lite om det blev för ensamt på rummet. Det kanske rentav kunde hjälpa dig att bryta isoleringen lite? Om jag själv hade hyrt ut skulle jag nog vilja göra väldigt tydligt vilka regler som gäller, typ "diskar du inte en vidbränd kastrull samma dag åker du ut", annars riskerar man tjat och dålig stämning.
--------------------
Det ska gå.
|