CITAT (silos @ 10-12-2010, 11:35)

Det är bra för dig att du är nöjd!Jag håller på att finna min plats i tron och det är inom mig själv.....
Varför göra det svårt för mig själv och lyssna på andra människor?!
Här har ni alla hjälpt mig en hel del att komma underfund med min tro!
Silos,
Det kan kanske bli förvirrade när olika personer har sin egen tolkning av Gud och Jesus Kristus. Där kan så lätt bli fel när man lyssnar på andras berättelser.
Visst kan det vara intressant, men först må man själv se/känna Gud i ditt hjärta, för då kan ingen påverka dig, du har ju Gud i ditt hjärta, lyssna på det och när du ber, känn då en ro med din tro.
Du och jag har ju diskuterat flera gånger och jag säger endast det som är så enkelt --- att tro utan andras påverkan.
Endast Gud kan påverka dig och ge dig den ron som din själ söker efter. Som jag sa innan, det är så enkelt och det har ju Gud gjort det.
Jag har även läst i bibeln som en bok, men jag hittar det stora gudomliga i mitt hjärta och följer den vägen så gott som en människa kan. Vi är inte felfria och det vet Gud och har överseende med oss och leder oss.
Silos, det är ju så enkelt, leta inte det hos andra, utan ha tilltro på dig själv och lev i tron.

..Fuchsian ....