Silos,
Du har allt du behöver redan, lita på dig själv.
Som Anki skrev, har du ju dina nära och kära och djuren omkring dig. Se på dem som en gåva som du har fått. Alla dessa har ju det gudomliga innom sig så du är omgiven av all den kärleken som Gud har givit oss alla.
Öppna ditt famn för de små barnbarnen och dina barn och dina kära hundar för Gud finns med er och i deras hjärta. Hämta tröst hos dem. Kärleken till dessa övervinner all tvivel du känner.
Det är ju kärleken som är störst och den vinner stort över mörker och din tvivel. Det är naturligt att vi kan tvivla ibland, det gör jag också, men då vänder man sig tillbaka till sitt hjärta och de kära kring dig.
Silos, det är så svårt att utrycka allt det stora och vackra i ord och jag vill inte påverka dig, endast berätta vad jag själv har funnit redan som ung. Visst blir man ledsen när det finns folk som säger att endast de kan visa vägen till Gud ......... men hur blinda är dessa personer som inte ser det som de redan har.?
Det är så fel att utnjyttja andra som är svaga, det är inte meningen att någon sätter sig till doms över dig, det är inte den villkorslösa kärleken som Gud gett oss utan att begära något tillbaka. ....
Fuchsian .....