Om inte förbannad så kanske lite småsur man blir över den dårliga tilldelningen....Fast det är en del saker som är lite svårbegripligt.....Efter förra årets jakt så skrek folk och fä skallen av sig hur hela vargstammen var förstörd...det var jo skador som aldrig kunne repareras....Det är bevisligen FLER vargar nu än vad det var före förra årets jakt...ändå börjar samma tongångar igjen om att NU är det iaf jättefarligt att jaga varg för den här gången är det ännu sämmre med vargstammen...Ifjol sket jag i att registrera mig som vargjägare...(varför man överhuvudtaget måste registrera sig är för mig en gåte men skit samma).....I år är jag iaf registrerad och hoppas på fin spårsnö under jaktstarten

....Jag skrev ifjol att det graranterat blev jakt i år igjen men det var alla entydligt eniga i att det INTE skulle bliva....kan säga att det garanterat blir jakt nästa år också....då betydligt flera än 20st........Jag provade förklara en gång att jag INTE är någon varghatare....det gick inte hem alls så jag får leva med den epiteten......ser nu gjenom dom sista 30 åren hur både Varg Lo och Björn har växt sig upp sig till bra stammar här i Sverige och det glädjer mig...utan dom är det en mycket fattig natur.....nej just..jag glömde det....jägarkåren i Sverige utrotar dom nämda arter kom jag på...det är därför stammarna pr. dags datum är större än på hundratals år...vart logiken ligger i detta kan säkert nån "hårsfrisörska från Solna" förklara på ett betryggande sätt......Skitt jakt och God Jul från Värmland :-)