CITAT (Anki på Öland @ 28-12-2010, 12:53)

Har jag också letat efter med ljus och lykta - alla skor i affärerna är alldeles för tunna, inkl. snowjoggers. Skulle aldrig försöka skicka efter utan att kunna prova eftersom dels är storlekarna så olika och dels kan dom se varma och sköna ut men är det sen inte och ofta har dom dåliga sulor utan ordentlig mellansula, det känns som om man går nästan direkt på marken. Har ett par som jag köpte vintern -86, gissa om dom behöver bytas ut.....??? men hittills är dom de varmaste jag haft, fast jag nästan vart och varannat år skaffar nya i tron att jag kan kasta dom gamla......
Håller med om att de är tunna de med, köper stor storlek och har sulor, yllesockar i. Men de är lätta att hoppa i och ur när man kutar runt i trädgården, till vedboden mm.
Jag tycker inte jag behöver stöd av skon när jag går, inga problem att gå barfota, rida i lågskor mm. (till den som undrade över stödet).
Jag kollar alla länkar och tips, tack!
CITAT (Aqvakul @ 28-12-2010, 23:37)

Å, Aq!! Tack!!!!
CITAT (RitRat @ 28-12-2010, 23:44)

Jag har enkla vinterstövlar för vintriga snörika hundpromenader, från Jula:
http://www.jula.se/fodrad-arbetsstovel-133199 Varma och lätta att dra på sig. Jag är nöjd! Blir bra till våren också, när det är slaskväder. Vattentät nederdel.
Jag måste varit blind när jag var på Jula. Eller så är sortimentet på Torp inte så stort? De ser ju verkligen lovande ut!
Jag ska köpa fodrade stövlar till stallet också, men har svårt att hitta med tillräcklig vad-vidd för att inte få blodstopp och för att få i byxan. Några tips på det med...?