CITAT (Myosotis @ 31-12-2010, 16:17)

Kan bara svara för mig själv. När jag var nyare här skrev jag oftare min mening i olika trådar och ville få folk att förstå. Nu har jag insett att det är lönlöst att ha en diskussion, ingen lyssnar eller bryr sig om att ompröva sin ståndpunkt i alla fall. Jag tycker fortfarande likadant men orkar inte berätta om det. Samma diskussioner kan pågå om och om igen utan något som helst resultat, till slut öppnar man inte ens trådarna längre. Vill jag lära mig något nytt kan jag göra det på andra ställen än på odlas småpratsavdelning och vill jag berätta det jag vet gör jag det hellre för någon som lyssnar och vill lära sig, så det finns ingen anledning för mig att skriva i sådana trådar. Dessutom saknar jag folk som jag tyckte hade vettiga åsikter och ett bra sätt att diskutera, t.ex. Markus_H och KURT. Tur att du är kvar, Gunilla, för du skriver alltid vettigt.
Myo

klok som en uggla!
Synd att du gett upp, verkligen! Jag skriver nästan aldrig i evighetsstrådarna men störs inte speciellt av dem, det jag tycker är synd bara är att seriösa och intressanta diskussioner har mer eller mindre försvunnit - jag är kunskapstörstig (speciellt inom vissa områden

)
Saknar också de kunniga personer du nämner, personer som bidrar med mycket och inte är grälsjuka eller intar en offerposition i varje mening.