CITAT (Gossen Ruda @ 09-09-2004, 22:15)
Jag var fortfarande arg idag när jag tog upp lite mer potatis. Så när bjällerkatten kom i närheten försökte jag pricka den med en potatis som angripits av blötröta. Missade men jag tror det stänkte på den. Man måste få avreagera sig.

Jag har själv två katter och de gick gärna (kanske inte på toa men ändå) i trädgården hos min gamla granne som är väldigt noggrann med sin trädgård. Han var inte förtjust i det så jag sa åt honom att hellre skrämma katterna rejält några gånger än att hålla på och jaga dem titt som tätt. Jag tror det är bättre att göra som du - slänga något på dem eller spruta vatten eller liknande. Det låter kanske brutalt men jag tror det har fungerat för mina katter går inte dit längre. Grannen stod redo med bollar som han kastade, det såg så roligt ut - inte ofta man ser en 80-åring kasta boll. Sen tycker jag också att det är bättre när grannarna säger ifrån i stället för att gå och prata skit och vara missnöjda bakom ryggen på en.
Citrusfrukter är katter inte förtjusta i så man kan slänga ut skal men de tappar väl lukten ganska snabbt så man får ju hela tiden slänga färska skal.
Min första katt gick aldrig på toa utomhus utan hon satt och väntade vid dörren tills jag kom hem och rusade ut. Hon fick heller aldrig gå ut på morgonen innan hon varit på lådan (jag stängde in henne i badrummet en liten stund och hon gick direkt, sedan fick hon gå ut).