CITAT (*Stintan* @ 11-01-2011, 12:11)

Det är inte löjligare än att tro att man kan omvända alla människor till veganer. Tyvärr lär nog människan förbli det värsta rovdjuret av dem alla trots tankeförmågan. Beklagligt att du inte kan se kopplingen människa - rovdjur.
Människan skulle allt kunna ordna med kött, fisk o fågel under bra förhållanden men då skulle vi behöva betala mer för råvaran vilket jag gladligen gör, själv så köper jag mycket lokalslaktat kött och sedan så fiskar jag en del själv(förvisso inte all fisk jag käkar men ändå en del).
Ett stort problem är att många vill kunna köpa kött, fisk o fågel för ingenting och då får man också råvara från helt andra förhållanden(nu menar jag inte att alla i Argentina eller Italien är djurplågare för det finns säkert de som sköter sig exemplariskt där med).
Fisket är i grund den lättaste frågan och här i Sverige skulle det innebära att i stort lägga ner hela yrkesfiskarkåren vilket egentligen inte skulle vara så mycket dyrare för staten då de redan öser bidrag över den branschen i dagsläget. Förvisso kommer vissa hävda att då kommer tjuvfisket öka men det kommer aldrig bli i den skala som yrkesfiskarna kör på.