Jag tycker själv att det är svårt med övervintring i växthus under bubbeöplast. Jag har bubblat ca 4 m2 av mitt 10m2 växthus och därinne har jag 10 cm frikolit på golvet. Jag har en värmefläkt som håller minst 5 grader och en växtbelysning som stär på ca 5-8 timmar/dygn. Jag övervintrar citron, rosmarin, fikon, passionsfrukt, Mårbacka pelargon, hängpelargon, livsträd, klockranka, bougainvillea, pepino, krukros, physalis och en jordgubbsplanta. I december sådde jag sallat, som nu är omskolad och står här inne. Bubbelplasten sitter fast på 3 väggar och hänger löst mitt fram, där jag också har en öppning som stängs med klädnypor. Problemet är att det blir alldeles för varmt när solen står på, då kan det bli 22 grader (längre fram blir det säkert 30 grader

). Det går ju inte att ha automatisk ventilation, så det blir ett evigt "passande"! Jag brukar öppna bubbelplasten mitt fram de dagar solen skiner och jag är hemma. De dagar jag inte kommer hem innan solen når fram (ca 13.30), blir det alldeles för varmt.
Luftfuktigheten brukar hålla sig runt 70-80 procent, åtminstone de flesta dagarna. Blir det högre, brukar jag öppna bubblet för vädring.
Chili och paprika är värmeälskande och behöver nog stå varmare än 9-13 grader för att trivas.