CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-01-2011, 17:14)

Anma tänker du då på operationer i Lund? Samma som han i Amerika utförde? Om jag vore du, så skulle jag vänta lite vilka framgå¨ng dom har där.
Jag har bl.an. whiplash sedan många år sedan. Oxh 1993 drabbades också min sambo av en s¨vår whiplashskada. Vi fölher allt om det men ingen än så länge kunde bota många med dessa besvär.
Vi var för några år sedan nära att åka till Tyskland/nära Stuttgart där en läkare opererade whiplash. Även svenkar åkte dit.
Jag ringde först röntgeninstitutet i München som skulle kunna göra röbtgenbilder så man kunde se något och sedan ringde jag läkaren där. Vi var beredda att åka innan, men inte efter detta samtal.
Nu har denna läkare åkt till Iran igen och lockar där patienter. Fortfarande åker svenskar dit.
Nej fuchsia en wiplashskada känner du inte i svanskotan.....
Anma avvaktar, det är mitt råd
Elisabeth
Snälla nån, nu missuppfattade vi varandra. Det är en annan skadetillfälle och helt annan diagnos som gäller där.
Den skadan på 3 kotor som jag har i ländryggen kom till vid ett fall mitt i Viktoria Station När jag drattade på ändan när vi skulle byta linje till vårt hotell. Vilken jäkla smäll, 3 kotor där nere åkte år alla håll och kanter. Akuthjälp för smärtan fick jag på St. Thomas hospital och min make hade endast en tjänsteresa, så jag fick vara i hotellet.
Hemkommen sökte jag min läkare och i vanl. rtg konstaterades denna skada och rekommenterades en steloperation vilket jag sa nej till.
För att min försäkring skulle gälla bad jag min läkare att skriva en remiss till min kiropraktor, vilket han gjorde och jag fick åka 3 ggr/veckan i början.
Han vill alltid ha en rtg rygg ---- stående, och det finns endast ett par sjukhus som gör det, privat.
Han har räddat mig och min rygg, endast en kota är kvar att sätta sig på plats, glider lite och då gör det ont, inte annars än efter behandl. och han tar min halskotorna på samma gång.
Toppen, jag är glag för det och nu har jag kontroll endast 1ggr/mån. men då kan det göra ont ett par dagar och jag måste vara försiktig.
Ingen storstädning efteråt. ......Fuchsian .....