CITAT (Eva i Skåne @ 17-01-2011, 18:51)

Ute är det inte! Jag tror det blir så att under några år går det runt bland ens vänner och bekanta och sen blir alla less på dessa partyn och man tror det håller på att dö ut, men då är det är en ny kundkrets och efter kanske tio år har man det i sin omgivning igen. Hjulet rullar...
Värdinnorna får fina gåvor, som någon nämnt. Konsulenterna tjänar 30% av försäljningssumman på ett party har jag hört, men vet inte om det är före skatt. Sen får dom ju också mycket gåvor i förhållande till sina försäljningssiffror i olika perioder och dom får beställa nyheter till bra pris antar jag, för dom måste ju ha med sig och visa upp. En genomsnittlig försäljning vid ett party brukar hamna mellan 3-4000. Sen har ju konsulenten arbete på hemmaplan, t ex att packa varorna för leverans och en del körkostnader/tid, men hur allt räknas känner jag inte till.
Jag tror inte många har tupperware-demonstrationer som enda inkomstkälla. Då får man nog jobba väldigt många kvällar.
Väldigt många håller nog på ett par år, men tröttnar sen.
Vad jag förstått så får du i stort bara de där 30% av försäljningen och ingen ersättning för det man gör på hemmaplan och såvida man inte åker jättelångt så tror jag även man inte får ersättning för resor heller. Angående Tupperware finnas eller inte finnas är svårt men de har det betydligt tuffare nu än förr vilket tex märktes då hela den västsvenska biten kursade för ex antal årsedan och fick omorganiseras. Vissa av grejorna är väl helt okej men vi köpte några matburkar och de fick slängas efter något år då de blev skeva och någon ersättning var inte o tala om då de skyllde på oss.
Sen är det väl så att de man pratar med nu resonerar så att om man tex köper tre matburkar på Biltema för 29.90 och de kanske håller i bara fem år men om man köper EN på tupperware som håller i minst tio år men kostar 150:- så blir den enkel matte ändå.