CITAT (BjursBerit @ 18-01-2011, 21:36)

Men kortison sprutar man väl inte i nerverna för att blockera smärtan, det är det jag pratar om att blockera smärtan.Jag kanske var otydlig men det är det jag menade att man går in på nerverna och dom känner med nålspetsen där det tar ondast..ögat...sen så lägger dom blockad där.Visst tar det ont men det är ju bara en kort stund.Sen så får man ligga kvar för observation på uppvaket...jag har gjort det även i ländryggen ( har diskbråck)
Kan vara ett alternativ till dig Anma om du nu inte prövat det redan...för man prövar ju allt !
Jo, jag är tvärsäker om att jag fick även kortison efter "tandläkarbedövningen". De bedömnde det nog så att göra den mixen för mig, för jag är emot kortison och det blev ju lite" tjohej" från mig om det, så jag minns inte fel.
Men det hjälpte inte ett dugg och detta var smärtenheten som jag hade sökt mig till.
De ville göra om det, men jag nekade.
Hade jag fått lindring och sen skulle smärtan återkommit, så hade jag nog gjort ett försök till.
Smärtläkarn sade att man kan endast göra 3 försök, men jag tror nog att det finns bättre resurser idag än då jag behövde det. Det minns jag att det var för jäkligt att pinka på i bäcken när man hade tvungen att ligga stilla i ryggläge. ....
Har inte haft ens en tanke på att göra det då mina ländkotor skadades.
Har hört att många får smärtlindring av det ovanstående, det var nog jag som hörde till dom som inte fick något och den minoriteten är inte så stor/ det var det inte då. ..... Fuchsian ....
Redigerat av fuchsian: 19-01-2011, 10:47