Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ligusterhäck vintergrön zon 3-4, Vi har tagit bort en granhäck som stått i ca 50 år...
          Madelene_Frisell
          Inlägg 22-01-2011, 11:39
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 38 162

Hej!
          Vi har tagit bort en granhäck (4-5 meter hög)som stått i ca 50 år och vill nu sätta en Ligusterhäck (vintergrön). vi bor i zon 3-4(på gränsen vad jag kan se (Alingsås)). Granhäckens rötter är fortfarande kvar och ska tas bort i mars/april.
          Jag har hört att marken blir väldigt sur när man haft granhäck och kan göra att den nya häcken inte klarar sig. Borde vi vänta ett tag med att sätta nytt?, och isåfall hur länge?Vi vill helst sätta den denna sommaren, går det? Hur klarar sig en Ligusterhäck?- vi har morgon/lunsch/middagsol, inte skuggigt förens när solen försvinner vid 17-18. Idag är det väldigt mycket mossa där häcken en gång stod eftersom det vart väldigt skuggit. Är det någon som vet hur fort Liguster växer? är det mycket skötsel som krävs? Är det 5st "plantor" per meter?
          Många frågor, men jag är nybliven trädgårdsskötare=).
          Ha det bra!
          Mvh Madelene

Redigerat av Madelene_Frisell: 22-01-2011, 11:43

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 02:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon