Vilka bra länkar, tack!
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 22-01-2011, 14:07)

Kanske kan du få ut bild och text även på facebook?
Har fått hjälp med det!
Meriona, jag frågade polisen och hon sa att de alltid jämför sina register, det måste ha blivit fel den gången och tydligen är det osannolikt att det händer igen. Men visst är det märkligt att ingen verkar sakna den?! Katterna bryr sig inte nämnvärt, precis som om de är vana. Myskankorna och hunden stod och stirrade intresserat på varandra, den ser nyfiken och välmående ut, vaksam men inte rädd. Min daghund är i och för sig kastrerad med kommer in i någon sorts skenlöp i alla fall, hon har markerat väldigt mycket de senaste dagarna och det luktar väl intressant i skogen här bakom. Jag har kastat ut hundgodis och en tuggpinne som den har tagit så fort jag gått in, det var då jag lyckades ta bilder.
Det är lite motsägelsefullt, man kan tycka att den ser ut att må så bra att den inte kan ha varit på rymmen länge, men jag såg en okänd svart hund som såg precis likadan ut i onsdags också, och dessutom har det varit spår här vid flera tillfällen i några veckor. Hon med den (redan i somras) borttappade bearded-collie-tiken vars spår jag med största sannolikhet också har sett här har satt ut en hundbur med filt och ett fastknutet ben här, tanken var ju att vi skulle locka henne, försöka få henne att komma ihåg sitt förra liv genom lukten av hemma. Sen kom snön och spåren upphörde, djuren håller sig till vägarna de också om det blir för jobbigt att gå i djupsnön. Men jag har länge misstänkt att det finns en hund till, spåren ser helt annorlunda ut för att bearded collie har runda spår som ett lodjur nästan. Nu kanske buren kommer till användning för att fånga en annan hund?