Jag tycker framförallt att hela hunden är lättare och högre, nosen längre osv.
Ja, ett telefonnummer på halsbandet hade jag inte tackat nej till, annars går det ju att hitta ägaren med hjälp av öronmärkning eller id-chip om man lyckas komma så nära att man kan fånga den.
Vilket påminner mig om den lille borderterriern jag fångade en gång. Jägaren åkte runt och knackade dörr och var rätt orolig för sin hund som började bli gammal. Jag hade inte sett den men senare kom den travande på vägen. Jag lockade på den och den kom fram och nosade på min hand, men jag kunde inte ta den utan den ställde sig kanske 10m bort och såg misstänksam ut. Jag hade inget godis heller utan kunde bara gå ner på huk och prata med hög röst etc. Efter ett tag kändes det som att den drev med mig, den bara stod där och hade bestämt sig för att inte komma utan funderade nog snarare på att gå vidare. I min desperation sa jag med sträng röst "Nu kommer du hit!!!"

och då kom den

lite skamsen. Det hade han hört förut och då var det nog säkrast att lyda

Jag blev så full i skratt.
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 22-01-2011, 18:41)

Men.....kan det vara en hund från grannskapet....?
Med tanke på att din daghund skenlöper kanske hon utsöndrar nåt som bara herrvovvar känner? Då kan de ju bli som galna och springa mil för att nå fram till den åtrådda....
"Grannskapet" kan isåfall vara ganska stort....i alla fall kilometrar.
Ja visst kan det det, men jag känner i alla fall inte igen den och oavsett var den kommer ifrån borde ju husse/matte anmäla försvinnandet till polisen tycker man.