CITAT (Blomstertanten @ 23-01-2011, 09:15)

Varför överhuvudtaget använda ett så nervärderande ord som bladvändare eller pappersvändare???Även administratörer är utbildade! Det är inte så enkelt som det var förr att man kunde få arbete på ett kontor utan någon utbildning eller erfarenhet.
Förövrigt så finns det ju många som har utbildat sig och sitter med studielån men som inte fått jobb inom det området, men istället för att gå arbetslös valt att ta det jobb de kunnat få. Men inte slipper de betala av på studielånet inte!! Och inte kompenseras de med högre lön heller.
Men självklart tycker jag att det ska löna sig att utbilda sig till tex lärare eller sjuksköterska!
Men jag vänder mej emot att så många nervärderar andra yrkesgrupper så fort det blir diskussioner om detta ämne!!! Även montörer (gummilistpåsättare heter det definitivt inte), lokalvårdare, parkarbetare mm är viktiga och behövs!
Även om de inte behöver läsa en högskoleutbildning för att klara sitt jobb, så är det inte arbeten "som en apa eller vilken idiot som helst kan utföra"!!!!
Var väl inget nedvärderande från min sida ang pappersvändare. Bara ett konstaterande att ákademiker i vård/skola/omsorg är missgynnade lönemässigt gentemot dem.
Lönar sig alltid att jobba med döda ting istf levande.
Ang Huggorms uttalande att man väljer själv om man vill utbilda sig till t.ex sjuksköterska ...
jag tycker att vi som inte jobbar inom vården, ska vara tacksamma för att det finns folk som gör det.
Hur skulle det annars gå för oss när vi blev sjuka!?