CITAT (netaave @ 13-09-2004, 23:49)
CITAT (Felix matte @ 13-09-2004, 23:30)
CITAT (netaave @ 12-09-2004, 12:43)
OM han var full är jag den förste att hålla med, men jag tror inte han var det!
Så hett jag också hade önskat att han inte var... Men nu har han ju själv bekräftat att där finns problem och att han avser söka professionell hjälp för att utreda utifall han har "alkoholproblem"
Som varandes nära anhörig till Alkoholist (inte min make) så måste jag bara få säga att jag beundrar vakten som ingrep och tog hand om bebisen i vagnen.
Det där han sa på presskonferansen blev han tvingad att säga, han fick t.o.m. ett manus.
Han begärde ju själv blodprov men fick det inte.
Jag har som sagt träffat den här mannen i mitt tjänsteutövande flera ggr, och jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det gått till så som beskrivits.
I dagens expressen uttalar sig också några av hans närmaste kollegor, och de har samma uppfattning som jag. Likaså uttalar sig en expert på trauman om reaktioner.
Att beakta är också att Per Bill bara för en kort tid sedan blev av med det livvaktsskydd han haft efter att ha varit hotad under en lång tid.
Nej jag tror på hans ord "Jag blev livrädd" och vingla ut i trafiken kan man inte göra vid stadsgårdskajen, det är stängsel mellan gång- och biltrafikanter.
Jag respekterar din åsikt till hundra procent... Samtidigt som jag vågar sätta en rätt så stor slant på att han är i behov av professionell vård för sitt alkoholmissbruk.
Få äro de drabbade som vågar gå ut och officiellt erkänna att de har problem med drickat!
Alkoholister är en grupp som är mästare att dölja sitt missbruk och det åligger i var o ens vår skyldighet att när vi upptäcker det... göra vårt yttersta för att få hjälp till den drabbade så han/hon blir fri.