Först gapskrattade jag...............sen tog det inte lång stund förrän skrattet fastnade i halsen. För det är faktiskt så "satans" dumma de är där borta i väst! Förutfattade meningar är bland det värsta jag vet, men när det gäller USA, då klarar jag helt enkelt inte av det! Då har jag det och erkänner utan några som helst krusiduller.
Min första " dust " var med en kvinna som stod mig ganska nära ( allt för nära vad mig beträffar ), var när hon sa att Lincolns största fel var att släppa slavarna fria! Jag trodde hon skojade, men det gjorde hon inte..............och hon var inte den enda som hade den åsikten tyvärr.
En annan grej jag aldrig glömmer, är när Larry King är ute och intervjuar folk på stan................han hittar en en kvinnlig historielärare, han frågar henne om andra världskriget och Adolf Hitler, Hon svarar: Adolf Hitler? Andra världskriget! Det måste vara före min tid! Har jag aldrig hört talas om..............................Han skämdes...............och det gör jag med. Hur är det ens möjligt att en historielärare inte ens är medveten om sin egen historia?
Så tyvärr, skrattet fastnade någonstans på vägen
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!