CITAT (malcolm @ 31-01-2011, 15:08)

Jag föreslår att du bränner ner dina bilder på CD/DVD istället för att köpa en exern hårddisk, alternativt sparar dem på USB-minnen. Det finns CD/DVD-skivor som fungerar som en diskett och kan skrivas över/raderas men de skall ha ändelsen -RW i modellbeteckningen. Fördelen med att ha bildernaq på skiva är att man även kan se dem i en vanlig TV med CD/DVD-spelare, även exerna hårddiskar kan paja vilket min son bittert fick erfara.
Länken du hänvisade till lyckades jag inte öppna men jag har aldrig hört talas om att det skulle vara någon extra avgift på externa hårddiskar.
Provar lägga in länken här igenMer info härDet är på gång. Och det skulle visst gälla både hårddiskar och USB-minnen
Du får ju betala en sådan avgift för CD/DVD-skivor redan nu!
Anledningen till att jag vill ha dom på en extern hårddisk också är att en skiva inte har hur lång livslängd som helst och en del bildinformation förloras när man bränner ner. Inget ett otränat ögat kan se kanske, men det kan spela roll när man ska redigera bilderna. Därför vill jag ha en extern hårddisk till bilder och en extern hårddisk för att säkerhetskopiera allt i min dator.
Så nu gäller det att spara pengar så jag kan köpa hårddisk före 1 april!!!