Nu är jag inte MrNorth, men jag kan väl få svara i alla fall, om din sista fråga var en allmän fråga. Nä, man kan inte säga nej till jobb som Arbetsförmedlingen hänvisat till, man MÅSTE söka dom. Helt riktigt av dig Posse, men vad händer sen då? Jo dom som är lite arbetsskygga av sig går till anvisad arbetsplats o söker jobbet. I "ärlighetens" namn så talar dom också om att dom haft drogproblem. Fast det var säkert flera veckor sen som dom använde nåt sist, SÄKERT, och säger att dom JÄTTEGÄRNA vill ha det här jobbet, det skulle dämpa suget så mycket. Dom får sin påskrift av arbetsgivaren att dom sökt jobbet, men dom får det naturligtvis inte, för vem vill anställa nätt o jämt avvänjda pundare? Så enkelt är det, o den arbetslösa kan i godan ro ligga i sin hängmatta, fullt medveten om att dom aldrig rört droger i hela sitt liv (men det vet inte arbetsgivarna om). Det här är såna grejer som mina polare gjort när dom blivit anvisade till städjobbo liknande som dom inte velat ha. Funkar osvikligt. Moraliskt rätt? Nää, men det funkar. Mvh. Laika
|