CITAT (theseraphim @ 01-02-2011, 12:39)

Har tänkt på en sak nu efter några inlägg i denna tråd om fördomar osv som alla har om andra länders befolkning(inte rasistiska utan mer som att Norskar är lite efter, danskar dricker bara öl och jänkare är cowboys som skjuter från höften istället för att tänka...)så började fundera på att ställa en omvänd fråga.
Vad vet vi om Amerika och amerikanare och då riktiga fakta inte sådant som förs fram när snillen spekulerar eller i Jay Leno osv. Det samma gäller andra större länder tex Tyskland, Frankrike osv.
Själv upptäckte jag att mina kunskaper om geografi i USA var något bristfälliga när jag försökte peka ut Idaho utan att tjuvtitta på namnen på kartan:-) Än värre var det med tyskland och dess "stater".
Den senaste skrönan/myten är just att amerikanare är korkade, konspirationsteorier gäller bara USA och dess historia och dagens info hämtas från obskyra klipp på Youtube. var med i en diskussion på ett annat forum där en verbal tonåring på allvar trodde att Youtube var det stället man hämtar info och fakta på idag.
Amerikanarna kan väl saker om sitt eget land och vad omgivningen matar dem med.
Vad kan vi själva om de värst utsatta länderna i centralamerika/afrika/asien eller USA som du säger?
..Och Idaho ligger väster om Irak - Det kan du vara säker på och räcker långt
Redigerat av xlxl67: 01-02-2011, 13:17