CITAT (Cacki @ 02-02-2011, 15:38)

Nu har jag kikat i dina album Fuchsian. Vilken fin och välskött trädgård du verkar ha! Är det du som målat tavlorna? I så fall, JÄTTEFINA! Tyckte särskilt mycket om de båda tavlorna med träd vid en sjö. Så duktig du är!
Tack Cacki,
Det finns mer bilder att visa när jag kan ladda ner fler från trädgården i andra håll än de som fanns med. Det var ju meningen att det skulle bli lättskött när vi bytte jordvärmesystem och gjorde om hela trädgården. Visst finns det fullt upp att pyssla där, men så ser den ut på baksidan.
Det är mina tavlor allesammans, det fanns nog med en av mina tuschteckningar, har fler, men nu blir det att måla i olja. Den lilla udden med träden är hemmifrån från min barndomshem, skissade den där hemma och målade den sedan när vi kom hem.
Jag tror att det finns en bild hos dockorna där jag har 2 halvfärdiga tavlor och en som är färdig (muggen med penslar i ) Där är min målarhörna och åt andra hållet ser man en massa bröte, men det är där jag målar dockorna efter gjutning och bränning. Ängeln visar först en som är bara gjuten i form och puttsad och sedan är den färdiga ängeln bredvid. De krymper när man kör dom i 1.100 grader, sedan målningen sker i omgångar, bränns i ca. 720 gr mellan målningar.
Dockan meh klänningen är helt i porslin, alla delar. Den lille killen är en antik kopia av en tysk docka fr. i slutet av 1800-talet.
Jag ska lösa den biten att få texten till bilderna och kunna visa fler, men det kommer ------

PS: du såg väl knyppeldynan? en av flera.
... Fuchsian .....