CITAT (malcolm @ 03-02-2011, 10:36)

Jag är minst sagt orolig för ekonomin just nu, har försökt bli återförsäkrad hos f-kassan efter att ha haft aktivitetsstöd sedan den 2:a juni 2010 men igår fick jag ett brev där det såg mörkt ut vad det gäller ev. ersättning. Samtidigt fick jag veta att sonens aktivitetsstöd har ändrats så han kommer bara att få 136 kr/dag (2856 kr/mån (21 dgr)) istället för de ca. 7500 kr han haft tidigare. Han lider av ett autistiskt syndrom och är klassad som handikappad och arbetsoförmögen, fattar inte hur vi skall klara oss framöver eftersom det varit kärvt sedan i somras men nu kommer det att bli helt omöjligt. Socialbidrag lär jag inte få heller eftersom jag har radhus och en gammal bil (-95) och man får inte äga någonting för att få hjälp.
Imorse fick jag ett samtal från f-kassan, tydligen är det bidrag sonen fått tidsbegränsat och måste sökas om efter en viss period. Detta hade jag totalt missat och jag kommer att få ansökningsblanketter hemsända till mig, fatter dock inte varför det inte kommer hem någon slags varning för att det håller på att gå ut utan de tar bara helt sonika bort det. Fattar inte heller varför vi (jag och sonen) skall behöva uppvisa läkarintyg varje gång då hans handikapp konstaterades genom en lång utredning redan år 2000.