till er alla som bryr sig om oss som får kämpa med vårdapparaten både för oss själva och våra anhöriga.
Anma, en extra stor kram till dig och din man, förstår att ni har det jobbigt
Jag väntar ju även på besked om hur det ser ut på min Datortomografi av aortan, den gjordes den 4 Januari och jag skall få besked från Umeå om det är förändringar sen sist men inte hört därifrån heller trots påstötningar.
Ibland kan jag känna att vad var det för idé att rädda livet på mig för dryga 2 år sen när dom inte orkar ens meddela vad som händer och sker med mina besvär. Då gick det an att operera mig i 9 timmar, skicka mig med ambulansflyg mellan Stockholm och Luleå, sen mellan Luleå-Umeå och åter till Luleå samt ambulanstransporter mellan flygplatserna ett antal ggr. Tänk vad jag har kostat samhället mycket pengar! Bara därför tycker jag att sjukvården borde ta bättre hand om mig om dom nu vill att jag ska överleva annars så är det ju bortkastade pengar.
Klart att jag är tacksam men å andra sidan orkar man ju inte med all oro och värk hur länge som helst och speciellt inte när man möts av tystnad.
Ang. axeln så har två av varandra oberoende läkare trott sig förstå att det är en sena som gått av och vid detta laget är det nog för sent att göra något men jag vill ha klara besked. Tänk om det går att åtgärda.
Nu ska jag ringa vårdcentralen och höra om dom kan skynda på beskedet.
Nu är jag
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6