Tror att det är 1114 dagar sedan sambon dog men blev räddad till livet, ”vi har bestämt oss för att sätta in resurser” sa de och så satte de in alla tänkbara livsuppehållande åtgärder och det ska Ni veta att idag är det inte alltid så lätt att dö
Har sedan länge insett att det är egoistiskt att önska få ha honom kvar, själv lider han av att leva – det kan vara ett hemskt öde att bli räddad till livet för att sedan bli vanvårdad till döds – det är tyvärr väldigt vanligt i dagens Sverige. På sjukhus och boende – under dessa år har jag sett så mycket att jag blir mörkrädd.
Nu kräver jag att han ska bli rehabiliterad men de tycker inte att han är tillräckligt träningsvillig/motiverad – undrar om så många skulle ha varit det efter tre lunginflammationer på 2½ månad och efter lika lång tid på rygg i en säng.
Nyss fyllda 64 år, nog borde han haft många år kvar eller så kunde han fått dö och sluppit dessa sista tre hemska år.
Jag har blivit en hemsk människa som fått bråka om varje rättighet han har och som lärt mig att omgivningen tycker att jag är pest och det är jag

Har jag blivit tvungen att bli