Kunde inte låta bli i kväll heller. Skrev efter första visningen och vet fortfarande inte vilka som gick vidare. Melodifestival, del 2
I kväll spinner jag på temat ”Den stora trädgården”.
Mel nr 1 Brolle. Gryning i storskogen. Det kom lite moln i vägen för den perfekta gryningen. Blev lite disigt. 7p
Mel nr 2 Lorén. Sträcker ut mig på mossan under storgranarna. En plats att älska på. Känner en inre frid men ingen fullbordan. 3 p
Mel n 3 Aj, aj aj. Nu irrade jag in mig i contortaodlingen. Helt omöjligt att ta sig fram. Glimten i ögat, eller är det kåda? 5p
Mel nr 4 Elisabeth. Uppe på Storfloberget. Njuter av den enorma utsikten. Milsvitt synfält. Fridfullt. 5 p
Mel nr 5 Sanna. Tallheden väster om byn. Oförutsägbar med sina kullar och glesa tallar. Marken är täckt av lavar och mossa. Mjukt, skönt och bekant. 8 p
Mel nr 6 Daniel. En vandring över hjortronmyrar. Massor med mygg och knott, Men något hägrar hela tiden. Men irrandet var bekant. 7 p
Mel nr 7 Angela. Hoops! Slumrade vist till på älgpasset. Men bara lugnt. Hundskall i fjärran. På älgradion bara surr. 5 p
Mel nr 8 Christian. Äntligen bär- och svamptider. Slutet på augusti. Blåbär och karljohansvamp. Härligt. Glädje och skönt. Familjeaktivitet. 7 p
Roligt programintro. Sveriges Bing C i egen hög person. Fniss. Secretservicegrejen var mer störande än givande. Trots små briljanta explosioner.
|