Min far gick hastigt bort i sjukhemmet. Ena stunden var han uppe men blev trött och hittades död i sängen som lugnt sovande. Det var ett bra slut för en människa och det sade jag till mina syskon som tyckte att det var säkert något de missat, men nej då, hans tid var över och det kändes bra, även att det kom som en chock för oss alla.
Min mor hade skilts sig från honom ca. 15 år tidigare och enl. henne kom pappa undan för lätt. Hon blev rasande och under begravningen kom hon helt vitklädd, när begravningsbyrån hade sagt att mörk klädsel gäller. Mor var bitter länge efter detta.
För sin egen del hoppades hon att vi inte håller henne vid liv med alla medel, hon ville inte bli som en "grönsak". Men det var precis det hon blev efter sin massiva hjärtinfarkt. Hon bad om att få dö och fick bindas fast för att alla livsuppehållande maskiner inte revs ner. Hon blev till en "grönsak", kände inte igen oss och sköttes som sådan paket hon var tills döden kom.
Ursäkta mitt OT i er sorg och önskan att inte er anhöriga behöver leva med tvång eller att de slipper lida, men när jag läste i tråden, kom jag tänka på mina föräldrar ..... hur kan man önska den andre ont och tro att slippa själv ----
hur egoistiskt kan man bli!!! .... 
jag hoppas för min del att det som sker det kommer att ske när det är dags, är inte orolig för det minsta för min egen del,
men jag lider med er alla ----
må ni få det bra ....Fuchsian ......
Redigerat av fuchsian: 13-02-2011, 18:27