Det kan vara lite si och så med den starka mars-aprilsolen för växterna.
Jag har ett stort utbyggd fönstersett mot öster och där brukar jag vicka på persienner innan jag går och lägger mig för morgonsolen kan gassa in ordentligt och har mist på det viset några växter under åren.
Sedan jag gått upp kan jag dra upp persienner och de får fortfarande sol ett tag till från ett söderfönster till denna stora blomsterhylla.
Samma sak har jar vid utbyggnaden fr, sängkammaren, en vinklad inne/uterum, så jag får ha koll att solen inte bli för tuff där också. Nu under vintern bad jag min man att stänga av värmen där och hade mina övervintrade växter som rumsväxter där inne i ca. +15-18 grader. Garaget är lika varmt, den av dem som vi inte har "vinterbilen" i , den som körs ut och in, utan en avregistredade. Där är inte så ljust, så mina växter klarade inte vintern innan, uton änglatrumpeterna.
Jag ska mig i kragen och gå igenom mina frön när jag nu orkar koncentrera mig för dem. Utgångstiden var på dom 2014, men vi kom inte iväg nu innan påsk till vårt ställe i Teneriffa pga. att resorna till Egypten ändrades, men till nästa höst blir det nog att ge sig iväg när växt- och båtlivet är över.
Passa på att komma till växtmarknader, där finns så mycket att se. Tyvärr orkar man inte ta en jättepalm under armen precis, men jag ska kolla i Tyskland nu i vår i "mina ställen" vad de har fått in. Där brukar ju vara alldeles för mycket vad man vill ha......

..Fuchsian .....
Redigerat av fuchsian: 18-02-2011, 12:09