CITAT (faith @ 21-02-2011, 12:31)

Tycker det är intressant fenomen att man kan bli irriterad på människor man inte känner. Jag är självklart inte själv immun mot detta, är väl mänskligt att då och då låta sig påverkas. Men när man ser att någon påverkar en så till den milda grad så borde man fråga sig varför. Och vad man kan göra åt det. För den enda du kan påverka är dig själv. Minns ett citat någon sa en gång, det är på engelska. Det var den personen som någon retade sig på som sa det. "Thank you for letting me live rent free in your head".
Är det verkligen möjligt att du aldrig blir irriterad på människor du inte känner ...aldrig i bilkön, aldrig i kassan på affären, aldrig på bussen, aldrig när du läser något i en tidning som en obekant skrivit osv.
Jag tycker ju att det är människor jag inte känner som jag blir irriterad på. Känner jag personen tar man till sig allt på ett annat sätt och kan ofta utreda det som irriterar.
Visst är det så att den enda som kan påverka är jag själv. Valfriheten borde då vara enkel ...... hålla sig borta från vissa trådar ..........inte så lätt........alternativet är då att hålla sig borta från Odla helt.
CITAT (fuchsian @ 21-02-2011, 11:49)

Ja ha, det var ju delvis mig som denna märkligt diffusa angklagelsetråden delvis riktade sig på.
Er tal om troll har jag sagt att för mig betyder det helt annat, har inte fattat det förran nu vad menar. Jag vidhåller vid min syn om troll och änglar som naturens kärleksfulla väsen och det kan ingen ta ifrån mig.
Det har varit lugnt under längre tid för min del och har endast svarat till mina PM som jag plockar bort till ett annat ställe, vissa av dem som innehåller känsliga frågor mellan mig och personen, resten som är skit, försvinner bort.
Ingen ska ha rätt att kunna läsa andras PM, det kan innehålla mycket personliga och känsliga saker.
Som jag har sagt i dom trådar, god morgon och meningslösa, mer sådana som jag inte väntar mig några svar att jag är under hypnosbeh. sen fr, början av januari och har haft och har det verkligenpsykiskt tufft, men det som pågår där är min privatsak, endast har jag nämnt att jag ät trött osv.
Jag fick ringa i morse och be om att återkomma till min terapeut pga att jag krachade totalt igår och min man vill inte veta av att helt främmande männniskor orsakar mig detta, som är under privatvård och kostar en hel del, ochså de långa resorna, då ska man inte behöva betala för dom som orsakar mig detta.
Enligt min terapeut låg mina svårigheter i forumet, hos enstaka endast som fick det gamla att bryta ner mig. Hon gav mig rådet att behålla vännerna.
Inget mer från mig mer än god morgon, kanske, men har goda vänner bland medlemmarna som skriver till mitt PM och vissa som jag litar på har fått min mailadress.
Slut i rutan, ingår inte er hatkamjang längre, och endast vänner är välkomna att nå mig. ......Fuchsian ......
PS: Jag har alltid gillat Stintan och hon har varit den mest ärliga av er alla. Var rädd om henne. ds.
Om forumet är enda anledningen så skulle då jag hålla mig borta från Odla.
Varför engagera sig i något som gör att man mår dåligt.
Edit - hade inte läst era trådar om citat och nu citerade ju jag......f'låt.
Man borde kanske läsa hela tråden.
Redigerat av Alba: 21-02-2011, 14:34