CITAT (Felix matte @ 16-09-2004, 18:58)
CITAT (Fredi @ 16-09-2004, 13:06)
CITAT (Felix matte @ 16-09-2004, 10:40)
Det viktigaste tycker jag... är att kameran har bra optisk zoom.
Min kamera har 3x optisk och det är bara blaha,blaha om man ska ta närbilder. Med 10 x optisk zoom kan du ta jättefina närbilder.
Megapixlarna har väl också betydelse, men fler än 4-5 milj... läste jag någonstans... att man som amatör inte behövde. (min har 1,3 milj.)
Lycka till i letandet

Rätta mig om jag har fel, men om man "bara" skall titta på bilderna i sin egen dator eller visa dem i ett online-album ser jag inga skäl till varför man skall ha mer än 3 megapixlar. Om man nöjer sig med det får man en kamera med bra optisk zoom (8-10x) för samma pris som en kamera med fem megapixlar med ingen eller bara 3x zoom.
Ett tips är att ta en titt på pricerunner.se innan köp. Och glöm inte att kolla betygen på den som säljer kameran!
Du har alldeles rätt

Jag har ju bara 1,3 i min och jag har skrivit ut massor med bilder i storl 10 x 15 cm och 13 x 18 cm och det är bra kvalitet på dem.
Men eftersom jag vill kunna ta närbilder så beställde jag idag en ny kamera som har bättre zoom och fler pixlar... cyberphoto hade bra paketpris.

Jag är också stolt användare av en 1,3:a! Köpt i en teliabutik för snart FYRA år sedan. Den börjar nästan att få ett antikt värde...