CITAT (ThomasiSkärgården @ 16-09-2004, 19:45)
Jag skulle rekomendera en kamera med minst 4megapixlar. Jag och min flickvän hade en kamera på 2,1mp och när vi byte till en Olympus 410 All-Weather, 4mp, 3xoptiskzoom och makro. Vi märkte en stor skillnad på kvaliten. Och man kan beskära bilderna och förstora med bibehållen skärpa. Jag vill oxå informera om att dom större företagen har en försäkring som man kan köpa till. Vi köpte vår kamera på Elgiganten med tanke på att deras försäkring är bra, ok det kostar lite men om det händer ngt med kameran så får vi en ny likvärdig kamera. Ingen nedskrivning eller självrisk. Känns bra med tanke på att vi har två små barn som älskar att låna mammas o pappas grejor och att vi är ute och seglar i en "gammal" träbåt under större delen av somrarna.
Mvh Thomas
Innan ni går på försäljningssnacket om att köpa extra försäkringar är det två saker ni skall göra:
1.
Läs detta2. och tänk på att Siba/OnOff/Elgiganten mfl tjänar stora pengar på extraförsäkringarna och att de säljer vidare försäkringen till ett bolag som tjänar pengar på att INTE betala ut ersättning vid skada. Och att det bolaget högst sannolikt gör åldersavdrag på försäkringen, dvs ni får inte ut pengar till en ny kamera utan till en likvärdig som den skadade.