Förekommer nog mera fusk än vad vi tror eftersom många som har blivit utsatta för det skäms att det typ betalat i förvägg. Min granne blev utsatt av ett sådant byggföretag. De hade varit i vårt område och fixat ett hus men nya hängrännor och det som behövs så en granne rekomenderade dem för samma jobb. Min granne kontaktade dem via telefon och de kom, visade upp F-skatt sedel m.m. och det som tillhör. Sedan skulle de då göra jobbet och de kom och rev de gamla hängrännorna sedan begärde de pengar till de nya och en del av arbetskostnaden och min granne betalade ut detta och det skulle han aldrig ha gjort men de är i 70-75 års åldern och litade på killarna. Efter den utbetalningen som var ca 15000:- så kom de aldrig tillbaka och de telefonnummer som de hade haft försvann och även adressen till firman. De är polisanmälda men eftersom det inte finns spår efter dem så blev grannen bara 15000:- fattigare och fick leja andra folk till att göra jobbet. Tycker programmet är bra för det kan skrämma upp de som inte agerar seriöst.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|