Får jag "förstöra" tråden med att berätta en positiv historia om en handläggare på FK?
Igår ringde min telefon och rösten i den presenterade sig som XXXXX på FK. Kände mycket väl igen henne för hon har ett ovanligt namn och kom också ihåg henne för hon var min handläggare när jag fick mitt halva sjukbidrag. En mycket bra handläggare tyckte jag då. Jaha, tänkte jag, nu ska dom ompröva sjukbidraget.... nejdå, hon ringde bara för att tala om att hon nu hade hand om "hela mig" (är ju fortfarande sjukskriven efter att ha brutit ringfingret) jaha gick tanken lite då, ska jag inte få vara sjukskriven längre.... nejdå, inte det heller, hon ringde mest för att ge mig sitt direktnummer ifall jag behövde nå henne, det brukar vara så långa köer om man ringen via kundtjänst.... och så ville hon förklara gången vid sjukskrivning numera. Så förklarade hon att efter si många dagar händer det..... och efter 90 dagar måste vi se om din arbetsgivare kan ge dig andra arbetsuppgifter.... men det behöver ju inte vi tänka på för det kollade vi ju i samband med sjukbidraget och gick det inte då så går det ju inte nu heller eftersom du är ännu mera "justerad". Sen frågade hon lite vad som hade hänt med min hand och att hon visste mycket väl att det var lång rehabilitering med händer och hoppades att allt skulle gå bra och att jag skulle återfå min rörelseförmåga och styrka i handen............ Tack och adjö och lycka till