Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36
Fuskbyggarna är ett riktigt lågvattenmärke inom TV. Jag som byggare har reagerat på blåögda kunder i flera av avsnitten.... Nåväl kvällens program blev i n s t ä l l t ! Tydligen insåg TV4 alldeles för sent att dom var ute o cyklade....
Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311
Jag tycker nog att TV4 har haft torrt på fötterna när de gjort sina reportage om fuskbyggare, tror knappast de har hittat på saker om fusk bara för att få göra ett program. Vissa saker de har påpekat har varit rent horribla och min pappa som drev en egen firma i byggbranschen hade aldrig gjort något sådant.
Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081
CITAT (malcolm @ 03-03-2011, 21:40)
Jag tycker nog att TV4 har haft torrt på fötterna när de gjort sina reportage om fuskbyggare, tror knappast de har hittat på saker om fusk bara för att få göra ett program. Vissa saker de har påpekat har varit rent horribla och min pappa som drev en egen firma i byggbranschen hade aldrig gjort något sådant.
95% är rena fuskbyggare men sen finns givetvis problemet med folk som varit otydliga i sina önskemål osv. I det fallet som tas up här verkar det lite mysko så jag kan förstå att de tar undan projektet. Sen kan det även vara så enkelt att det var första gången byggaren kunde försvara sig på ett rättvist sätt plus att alla avtal med produktionsbolagen kunde visas upp.
Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311
CITAT (theseraphim @ 03-03-2011, 22:12)
95% är rena fuskbyggare men sen finns givetvis problemet med folk som varit otydliga i sina önskemål osv. I det fallet som tas up här verkar det lite mysko så jag kan förstå att de tar undan projektet. Sen kan det även vara så enkelt att det var första gången byggaren kunde försvara sig på ett rättvist sätt plus att alla avtal med produktionsbolagen kunde visas upp.
Programmet tar inte upp de 5% du beskriver utan sådant som faktiskt är fel. En av min pappas kunder försökte stämma honom för att grunden började luta men han hade själv fyllt upp med iskokor innan plattan blev gjuten. Gissa vem som vann processen som följde...
Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36
CITAT (malcolm @ 04-03-2011, 10:45)
Blev de... har jag missat nå´t nu...?
Har du oxå missat att kund fick avslag i branschnämd samma kund förlorade i tingsrätt samma kund förlorade i hovrätt men TV4 ansåg att kunden hade rätt...
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987)