Alla ni som påstår, att han inte var ett förstahandsval; var hämtar ni er information ifrån?
Har ni suttit med i socialdemokraternas valberedning, eller tror ni blint på alla uppgifter som media publicerar?
Själv tycker jag att han är en klart värdig kandidat till partiledarposten. Observera att han inte är vald ännu, men valberedningens förslag, med Håkan, som partiledare och Karin Jämtin, som partisekreterare, kommer nog inte många att protestera mot. Valberedningens förslag är nog helt enkelt en konsensuslösning istf ett konfrontationsförslag. Det tycker jag är bra, i dagsläget.
Som gammal sosse, som de senaste åren röstat på miljöpartiet, tycker jag att det är hög tid att partiet börjar värna om sina grundläggande ideologier. Vi är med stora steg på väg till ett lika orättvist samhälle, om vi inte tom redan är där, som det, som fanns när socialdemokratin var som starkast och mest behövd.
Det är på tiden att socialdemokraterna rätar på ryggen och står upp för sin fina ideologi, som bygger på jämlikhet och solidaritet. Och framförallt; att kämpa för de svagas rätt i samhället.
Själv hade jag gärna sett Lena Sommestad, som partiledare. Hon är något så sällsynt, som en framstående socialdemokrat, som ärligt och klart driver den ideologiska- och idépolitiska debatten. Dessutom är hon kvinna. Men hon kan säkert göra ett utmärkt arbete på en annan position i partiet. T ex i programkommissionen.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|