Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rengöring, Är det så nödvändigt?
          e_sedell
          Inlägg 14-02-2003, 23:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 001
          Medlem nr: 662

Jag har alldrig rengjort mitt växthus, bara bytt jord. Jag har klarat mig ganska så bra från skadeangrepp. ....hitils. Yrkesodlarna rengör alldrig. I holland så köper de nya växthus vart 10 år (för att rutorna inte släpper igenom tillräckligt bra då). De rengör dem alldrig, det skulle inte vara lönsamt.

--------------------
          Erik, zon II

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 16-02-2003, 18:28
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Men holländarna odflar väl mestadels i glas?!? Förmögenhet i uppvärmning :-(

Klart de gör rent - jag känner några personligen och att det Du skriver stämmer sannerligen inte.
          Och visst måste man göra rent - det ligger ju i sakens natur med monokulturer - det blir elakheter allteftersom. Herre jestanes - jag skulle inte köpa en planta av Dig om Du hade en plantskola med infeterade/nedsmittade plantor! Beror ju på vilken sorts plantskola Du tänker starta förstås ;-))

Mineralull Monica odlar många holländska yrkesodlare i. Allting är datoriserat och vatten samt näringstillförsel sköts via en dator - här satsas det inte på rotsystem och rotvolymer utan allting skall vara kompakt och ta minsta möjliga plats. ibland kan man få sticklignar hit till Sverige som fortfarande står i mineralull - det är inert och fungerar hyfsat i yrkesodlarsammanhang.

Undra på att allting är så smaklöst (fniss)

Hälsar ingrid som itne kudne låta bli den där sista kommentaren!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-06-2025, 07:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon