Jag åkte för ett par år sedan. Kivistik lär vara där - intressant för clematisälskare. Försök köpa hos privatpersoner för där fick jag fina plantor och bra priser

. De flesta kan ingen engelska men de äldre kan tyska. Uppslagsbok är bra att ha,med sig eller en liten lista med vanliga uttryck och siffror. Jag köpte allt ifrån hallonplantor, gröna vinbär, storfruktig hasselnöt, rosenkvitten och ett körsbärsträd till clematis och allehanda perenner (fråga mig inte hur jag fick plats med allt på bussen

)! Bästa tipps är att ta med en shoppingvagn samt stor ryggsäck! Maten på marknaden var god och mättande och billigt - mest estnisk korv och stekt potatis med surkål. Det såldes även levande höns, ankor, kaniner och duvor, djurskyddsmyndigheten hade fått spatt om det hade varit i Sverige

Jag tyckte att marknaden var charmig om man undvek de stora företagen där utbudet i stort sett såg likadant ut. Ett tipps är havtornsprodukterna som säljs, jättegod havtornssylt och havtornsgodis och havtornshudkräm och havtorns-jag-vet-inte-vad. Billiga flätade rottingkorger fanns också att köpa. Kommer inte på nåt mer just nu men hoppas du har fått lite information i alla fall
Redigerat av merlin68: 14-03-2011, 23:08