Det här är faktiskt en bra fråga. Inte bara fashion. Hustrun kör med Garden Girl (för att jag köper eller råder henne att köpa deras kollektion).Den är snygg och praktisk. Dessutom presenteras i år en mörkare variant. Borde vara mer smutsosynlig. GG har bra passform och har tilltalande skärning. Naturligtvis finns det andra fabrikat och formgivare och olika prisbilder.
Man som kvinna bör klä sig som han/hon trivs. Vintertid t ex går jag både i stan och Böle i skoterstövlar. Från november till april. Sulorna är nästan halkfria. Sommartid är jag lite mer fåfäng i staden men klär man upp sig för ett besök i Hammarn en vardag så undrar folk om man skall på kalas eller är färdig med senaste projektet. Damer är därvidlag något mera seriösa i sitt klädval.
Mitt klädval om sommaren är snickarbyxor, långa eller korta beroende på väder. Knott, mygg och bromsar tvingar mig till "tät" klädsel ganska ofta. Mest så beror det på vad man gör. Svettiga jobb kräver mer kläder för fågelmaten älskar svettiga kroppar. Notera att kantklippning runt rabatter och buskar får diverse flygfän att gå till gemensam attack.
Jag tycker inte att klädfrågan är typisk kvinnlig. Råd om bra kläder är OK för herrar också. Och en man behöver inte se schavig utför att han bökar i trädgården.
|