Nyss trillat in på forumet och insåg visst att jag hade 2 intresseområden som dök upp här, både sommarens vassentillvaro och trädgårdstillvaro. ;-)
Jag har sällat mig till gänget som jagar kolhydrater efter ett liv med inställningen om kalorier ut/in. Samt den ena galnare dieten eller kuren efter den andra. Jag trodde detta var ren galenskap men sen när jag insåg vad man egentligen äter så insåg jag att det inte är en galen extremdiet utan en härlig livsstil.
Vissa är ju helt enkelt mer kolhydratkänsliga än andra. När man äter kolhydrater så åker blodsockret upp och vid nedgång blir det hunger/sug och som sagt så reagerar alla olika. Jag har levt plikttroget efter de vanliga kostråden med det enda resultatet av hunger/sug/ångest när man försöker reducera kaloriintaget för viktnedgång.
För det fina i kråksången är ju att äter man inte kolhydrater så flyger inte blodsockret i luften med hungern som resultat när den dimper. Fett mättar ordentligt medan lättprodukter snarare triggar hunger.
Så vips sitter man här mättare och nöjdare än någonsin med ett helt klart reducerat kaloriintag. Underbart!