CITAT (flaxss @ 28-03-2011, 22:41)

har exakt samma och har haft länge, fast naglarna är kvar men annars lika dant, har fått det på 3fingarar, nu har det inte blossat upp så extremt på ett tag. men när jag får en miljon blåser så har det ända hjälpt att ta sprit, därefter har huden flagnat av och det har blivit sår och sprickor. sedan är man i vatten eller tar någon olämplig salva och allt börjar om igen.
jag ska testa det också som du tipsade om. just nu är mina händer ganska bra emot vad det varit. men just handeksem är svårt att bli av med och huden är känsling under långtid.
hoppas att de hjälper dig med, eksem är så himla jobbigt!
det finns många salvor och krämer som läkare skrivit ut åt mig som gjort klådan mycket värre, det måste ju vara något i salvbasen som man inte tål då.
nu när mina händer varit så illa däran har jag så klart försökt undvika disk, skala potatis, såna saker. eller kört engångsgummihandskar så kort stund som möjligt.
CITAT (Christa @ 29-03-2011, 07:26)

I mitt inlägg hade jag en fråga
"Här finns ju tips om lite olika saker att smörja in sig med. Skulle vara intressant att få veta vilka av dom som går in i skinnet relativt snabbt. Jag brukar smörja mig när jag går och lägger mig men man vill ju inte kleta ner lakanen med salva."
Skrev lite mer men frågan är alltså vad man kan smörja inte sig med som inte kletar mer än en kort stund?
Det är bra också om man kan skölja händerna i vatten utan att salvan löser upp sig och blir klibbig igen.
ceridal går in i min hud fort men det kanske beror på hur pass torr hud man har?
jag har ingen känsla av att det löser upp sig och blir klibbig igen när jag varit med händerna i vatten.