Fenja.....apoteken säljer kampherolja, så det snacket köper jag inte. Kampher är heller inte listat som "förbjudet" ämne. Tyvärr skriver inte Crearome ut vad deras Schweden bitter innehåller, dåligt tycker jag.
Om de har angivit till dig att anledningen till att det står för "utvärtes bruk" är för att det är förbjudet att sälja och marknadsföra elixir med alkohol i så berättar det bara att de inte har en aning om vad de talar om!! Skandal att sådana människor utger sig för att vara kunniga i naturmedelslära!!! Inte undra på att så många anklagar oss som håller på med örter och naturmedel för att vara kvacksalvare. Det finns alldeles för många som inte har den jotaste aning om vad de talar om. Förlåt, men jag blir arg när jag upptäcker att människor utger sig för att vara kunniga och t o m håller kurser i ämnet, när de i själva verket är totalt ute och cyklar, i alla fall i detta fallet.
Det är nämligen så att inget av alkoholen finns kvar i svenskdropparna efter avsilningen. Däremot finns det i örterna (som silas bort). Men det är klart, man kan ju alltid tugga på dem om man är dum nog för det......
Christoffer
Det finns inget i svenskdroppar som är farligt, såvida det inte är ett ämne som ingår i receptet som man är allergisk mot. Det är ett fantastiskt bra naturmedel både som förebyggande och vid akutfall. Problemet är, att det i Sverige säljs svenskdroppar som är verksamma, men inte så bra som de som säljs i Tyskland t ex. De i Tyskland följer originalreceptet och kan inte köpas "färdiga" utan du måste själv "sätta dem". De är utmärkta både för invärtes och utvärtes bruk och kan som sagts även användas av f d alkoholister utan risk för återfall.
|